Lidl_Voda pre stromy je stále v kurze (1)

Privátna značka Saguaro je vždy správna voľba. V Lidli uhasíte smäd raz dva s akoukoľvek preferenciou perlivej, jemne perlivej, neperlivej či dojčenskej vody. Navyše, minerálne vody Saguaro majú aj pridanú hodnotu –  každou predanou 1,5 litrovou fľašou prispievate spoločne s diskontným reťazcom 1 centom na výsadbu Lidl lesa v Tatrách, a teda k zalesňovaniu tatranského územia. S realizáciou výsadby pomáhajú zamestnanci spoločnosti v rámci udržateľného projektu – Voda pre stromy.

Lesy bez debaty zohrávajú kľúčovú úlohu v klimatickom systéme našej Zeme rovnako, ako dokážu prispieť k zmierneniu následkov klimatických zmien. Nielen, že vstrebú oxid uhličitý, ktorý ľudia vpúšťajú spaľovaním fosílnych palív do atmosféry, ale aj uskladňujú do zeme uhlík. Odlesňovanie plôch môže viesť k tomu, že zrážky klesnú až o 30%, čo by mohlo spôsobiť spomalenie  lesného hospodárstva, suchá, požiare či ohrozenie biodiverzity. Aj to sú dôvody, pre ktoré sa spoločnosť Lidl rozhodla už v roku 2012 vytvoriť špeciálny projekt Voda pre stromy. Vďaka nemu a podpore zákazníkov prispieva k obnove svetových lesov. Doteraz vysadila viac ako 1 600 000 stromčekov vo Vysokých a Nízkych Tatrách.

Projekt mal prvotne za cieľ zachovať a obnoviť národné bohatstvo po pustošivých veterných smrštiach. Lidl v ňom ale rokmi vidí veľký význam aj v boji proti klimatickej zmene. „Aj v roku 2023, čiže už 11-tym ročníkom pokračujeme a náš Lidl les sa rozrastie o ďalších 185 000 stromčekov, čo predstavuje približne 90 hektárov nového lesa,“ približuje situáciu CSR špecialistka spoločnosti Lidl Martina Sujová. Stromčeky v Tatrách vysádzajú pod odborným dohľadom zamestnanci reťazca. Atraktívnosť tejto aktivity potvrdila aj CSR špecialistka: „O zapojenie sa do výsadby je každoročne zo strany našich kolegov veľký záujem. Počet prihlásených dobrovoľníkov na akciu „3 májové dni v Tatrách“ niekoľkonásobne prevyšuje kapacity, a preto o tom, kto na výsadbu pôjde, rozhoduje žrebovanie. Sadenie stromčekov prebieha vo dvojiciach, pretože je skutočne fyzicky náročné vyčistiť si miesto výsadby, vykopať čakanom dostatočne hlbokú jamu, vsadiť strom, prikryť zeminou a utlačiť tak, aby prípadné dažde či veterné počasie nezmarili snahu dobrovoľníkov – laikov. S odbornou pomocou a vedením pracovníkov Lesov SR sme sa vždy tejto úlohy chopili zodpovedne a stromčekom sa darí.“

V princípe funguje tento projekt tak, že na začiatku aktivity zamestnancom Lidla lesníci vysvetlia celý priebeh a význam výsadby. Neopomenie sa ani praktické prevedenie a osvetlenie toho, aké majú byť napríklad rozostupy medzi stromami. Sadia sa sadenice ako smreky, smrekovce, jedle a buky. „Aj tento rok by sme chceli pokoriť slovenský rekord v počte vysadených stromčekov za jeden deň. Tento rok sme si dali métu 9 500 stromčekov. Keďže po dobre vykonanej práci by mala prísť aj odmena, my ju pre kolegov zabezpečujeme v podobe wellness procedúr a večernej zábavy, niekedy až do rána,“ dodáva Sujová.

Reklama na magazín Vintage District