BiznisPoradenstvo a psychológiaPremeny

Kedy začať s mentálnym tréningom a zmenami v živote

Kedy začať s mentálnym tréningom a zmenami v živote
Reklama

 

Pozná to snáď každý. Aspoň raz v živote nám niekto povedal, že by sme sa v tom či inom mali zmeniť. Ak ten niekto sme neboli my sami, potom účinok tejto častokrát dobre mienenej ale nevyžiadanej rady sa minul účinkom. Nebol naplnený základný parameter – naše vnútro na túto zmenu nebolo pripravené. Skrátka sme to v skutočnosti nechceli. Kedy začať s mentálnym tréningom a zmenami v živote? 

Novoročné predsavzatia, chudnutie do plaviek, zdravá strava od pondelka alebo od jari budem chodiť do práce pešo … Ak máme niečo v živote zmeniť, potom často zvykneme veci odkladať na neskôr. Môžno práve preto, že sme sa rozhodli urobiť príliš veľkú zmenu v živote. „Zmeny v nás vytvárajú neistotu, že sa nám nepodarí uspieť. Neistota sa prehlbuje do strachu zo zlyhania. A strach, že ak niečo zmeníme a zlyháme, môže znamenať poníženie pred sebou aj najbližšími,“ vysvetľuje kouč a mentor v oblasti osobnostného rozvoja Andy Winson.

Prečítajte si aj: Príznaky, že sme sa stali obeťou energetického upíra, tu je účinná ochrana

Kedy začať s mentálnym tréningom

Začať s malými zmenami môžeme aj hneď. Stačí robiť malé rozhodnutia a nie všetky musia byť hneď správne. Ľudia, ktorí nezvyknú jesť veľa zeleniny a preferujú fastfoodovú stravu, len veľmi ťažko zo dňa na deň nabehnú na vyváženú stravu. Tú si naviac treba vopred premyslieť, a to sa vždy ide ruka v ruke so zaužívaným životným štýlom. „Nemusíme si dávať malé ciele. Veľký ciel môžeme rozporcovať na menšie ‚jedlé‘ porcie. Aj toho najväčšieho ‚slona‘ dokážeme zjesť, keď ho rozporcujeme,“ hovorí A. Winson a dodáva: „Ak chceme mať napríklad viac priestoru aj na niečo iné ako na prácu a nechceme sa uštvať, je potrebné si definovať čoho som ochotný sa vzdať, čoho sa vzdať nemôžem, nechcem a môže to za mňa urobiť niekto iný? A, samozrejme, aký je môj cieľ, aký je môj plán a ako zabezpečím, aby som bol dôsledný v mojom pláne?“

Kedy začať s mentálnym tréningom a zmenami v živote
Zdroj foto: Metagram

Spôsoby, ako sa ráno “nakopnúť”

Niekedy sa však potrebujeme len správne nakopnúť. Počas posledných dvoch rokov sa naše každodenné životy radikálne zmenili a viacerí z nás museli hľadať spôsoby, ako sa ráno doslova “nakopnúť”. Medzinárodne uznávaný transformačný líder Andy Winson začal takúto nakopávačku vysielať prostredníctvom sociálnych sietí. „Počas lockdownu som sa začal stále častejšie stretávať s tým, ako začali ľudia upadať do letargie, nechuti, smútku a depresie. Vedel som, že to je prirodzený dôsledok dlhodobej mentálnej a fyzickej nečinnosti, dlhodobé sústredenie sa na nepriaznivé správy z okolia a mediálnych správ o náročnej situácii,“ vysvetľuje vznik ‚nakopávačky‘. Tú vysielal len na skúšku, na pár dní. „Po štrnástich dňoch mi ľudia hlásili výrazné zlepšenia v ich životoch. Sledovania zo dňa na deň vyleteli na desiatky tisíc videní, tak som to natiahol najskôr na 33 dní, neskôr 99 dní … odvtedy ich bolo už 270 živých ranných vysielaní,“ dodáva. V súčasnosti je Ranná nakopávačka aj súčasťou novej vzdelávacej platformy Metagram.

Kedy začať s mentálnym tréningom a zmenami v živote
Andy Winson, foto: Metagram

 

Nie nadarmo sa hovorí, že ak ráno vstaneme ľavou nohou z postele, tak deň nestojí za to. Ranné rituály nám vedia navodiť pohodovú náladu každý deň. Stačí si nájsť ten svoj.

5 tipov, ako začať s malými zmenami v živote

  1. Každé ráno si prečítajte aspoň pár strán z knihy, ktorú ste si už kúpili a nemáte na ňu čas.
  2. Vyberte sa na prechádzku po čerstvom vzduchu. Ak je to pre vás novinka, stačí aj 10 minút denne.
  3. Napite sa vody. Aspoň pohár vody každú hodinu pomôže udržať hydratáciu organizmu v poriadku a nebudú vás toľko trápiť migrény.
  4. Ku každému jedlu si dajte aspoň jednu porciu zeleniny.
  5. Sledujte motivačné videá alebo kurzy o témach, ktoré vás zaujímajú.
Reklama
Tags: , , , , ,

Mohlo by vás zaujímať

Reklama
Menu