kroje-1

Poštová banka už siedmykrát otvára grantový program Nápad pre 3 generácie. Sumou 30 000 eur aj tento rok podporí komunitné projekty, ktoré prispievajú k zlepšeniu života v regiónoch a upevňujú spoluprácu troch generácií – detí a mladých, ľudí v aktívnom veku a seniorov. Vďaka grantovému programu sa za šesť rokov podarilo zrealizovať  už 107 unikátnych nápadov naprieč celým Slovenskom, ktoré boli doposiaľ podporené sumou vo výške 170 000 eur.

Súčasná uponáhľaná doba ide často na úkor upevňovania vzťahov a spolupráca medzi generáciami nikdy nebola dôležitejšia ako dnes. Tak, ako mládež potrebuje rady a skúsenosti starších, seniori potrebujú pozornosť a pomoc od mladšej generácie. Poštová banka dlhodobo zdôrazňuje význam a potrebu medzigeneračnej spolupráce a prostredníctvom grantového programu Nápad pre 3 generácie podporuje aktivity, ktoré umožnia ľuďom všetkých vekových kategórií socializovať sa a vzájomne si pomáhať. „Grant Poštovej banky prispieva k zlepšeniu komunitného života v regiónoch a pomáha upevňovať vzájomné vzťahy medzi ľuďmi všetkých vekových kategórií. Viac ako stovka projektov, ktoré sa doteraz vďaka grantu realizovali, podporili nielen aktívny spôsob trávenia voľného času, ale tiež pomohli ľuďom v komunitách po celom Slovensku získať nové vedomosti, skúsenosti a zručnosti a umožnili generáciám spájať sa a navzájom sa lepšie spoznávať. Sme radi, že aj vďaka našej podpore vznikajú zaujímavé projekty s pridanou hodnotou,“ hovorí Lenka Kalafut Lendacká, hovorkyňa Poštovej banky.

Grantový program Nápad pre 3 generácie spája mladých a starých
Poznávame bylinky. Zdroj foto: Nápady pre 3 generácie

O grant sa môžu uchádzať jednotlivci aj organizácie

O príspevok na podporu realizácie svojho nápadu môže požiadať každý. Urobiť tak môžu fyzické osoby, ale aj školy, škôlky, občianske združenia alebo nadácie. „Každý rok dostávame množstvo žiadostí a teší nás, že Slováci majú chuť tvoriť hodnoty a meniť spoločnosť. A my ich v tom opäť radi podporíme,“ dodáva Lenka Kalafut Lendacká. Projekty z oblasti vzdelávania, športu, zdravotníctva, sociálnej pomoci, aktívneho trávenia voľného času, kultúry, zveľaďovania verejného priestoru, životného prostredia a či ďalších oblastí je potrebné prihlásiť na stránke grantu do 4. novembra 2022. Nadácia Poštovej banky následne vyberie tie najlepšie z nich a rozdelí im spolu až 30-tisíc eur. Maximálna výška finančnej podpory na jeden projekt je 2 500 eur. Pre TOP projekt je navyše pripravená extra suma vo výške 1 000 eur. O tom, kto tento bonus získa, bude rozhodovať široká verejnosť, ktorá sa môže zapojiť do hlasovania od 6. do 13. decembra 2022. Bližšie informácie sú k dispozícii na www.pre3generacie.sk.

Grantový program Nápad pre 3 generácie spája mladých a starých
Včelárstvo. Zdroj foto: Nápady pre 3 generácie

Pomáhajú už siedmy rok

Za šesť rokov podporila Poštová banka práve vďaka grantovému programu Nápad pre 3 generácie107 projektov z rôznych kútov Slovenska sumou spolu 170 000 eur. Naposledy podporila grantom pätnástku projektov, ktoré získali peniaze na realizáciu najrôznejších nápadov – od budovania mobilného športoviska cez podporu regionálnych folklórnych tradícií, relaxačno-oddychové zóny, organizáciu trojgeneračného štafetového behu na lyžiach či nové petangové ihrisko.

Obec Selec získala prostriedky na materiálové vybavenie do dielne na výrobu keramiky a dreva v miestnej základnej škole, ktorá má zároveň rozšíriť ponuku aktivít pre malých aj veľkých.

V Považskom Chlmci financie poslúžili na nákup keramickej pece na potreby medzigeneračných workshopov v rámci komunitného a inkluzívneho centra.

Vo Vrútkach podporil grant premenu vyradeného železničného vozňa, z ktorého členovia neziskovky plánovali vytvoriť unikátny mobilný priestor na oddych a vzdelávanie.

V minulosti mohli vďaka grantovému programu vzniknúť tiež komunitné záhrady, včelie úle, kreatívne dielne či kurzy podporujúce ľudové remeslá. Projekty, ktoré doposiaľ získali podporu vďaka Nápadu pre 3 generácie, tak pomáhajú zvyšovať kvalitu života v komunitách naprieč celým Slovenskom a spájajú hravosť detí, zanietenosť a angažovanosť dospelých a skúsenosti starších.

Reklama na magazín Vintage District