Zdravie

Bojujte so sedavým životným štýlom, tu sú tipy

Bojujte so sedavým životným štýlom, tu sú tipy
Reklama

 

Vedeli ste, že už jeden týždeň nadmerného sedenia môže mať vplyv na vašu náladu? Preto urobte niečo pre seba a bojujte so sedavým životným štýlom. Prezradíme vám dobré tipy.

Určite ste už aj vy zažili, že ak niekoľko dní ste sa hýbali menej, prepadala vás po čase zlá nálada a naopak, ak ste cvičili, športovali, tak potom ste sa cítili dobre. Potvrdzuje to aj istý výskum publikovaný Klinikou Mayo, ktorý naznačuje, že už jeden týždeň nadmerného sedenia môže mať negatívny vplyv na vašu náladu. Z toho vyplýva, že vstať a chvíľu sa hýbať je prospešné nielen pre vaše fyzické zdravie, ale aj pre vašu duševnú a emocionálnu pohodu. Ako to jednoducho zmeniť? Bojujte so sedavým životným štýlom prostredníctvom malých životných zmien.

 Pohyb na čerstvom vzduchu

Aj keď sú bežiace pásy dobrou pomôckou na cvičenie, pohyb v peknom  prostredí vonku je skvelým spôsobom, ako si začať užívať rôzne aktivity. Postačí aj 20 minút chôdze. A kto vie? To, čo malo byť rýchlou 20-minútovou prechádzkou, sa častokrát predĺži najmä vtedy, ak si užívame prostredie okolo nás.

Prečítajte si aj: Dajme deťom do života pohyb. Tu sú spôsoby, ako začať

Upravte si pracovný priestor

Ak máte sedavú prácu za počítačom, aj tu sa dajú spraviť drobné zmeny.  Napríklad bolesti chrbtice sa dá mnohokrát vyhnúť, keď monitor počítača, stoličku alebo klávesnicu umiestnite pod správnym uhlom. Ďalším faktom je, že pracovný priestor, ktorý ani náznakom nenesie známky vašej osobnosti, môže negatívne vplývať na vašu náladu aj chuť pracovať.  Ak je to možné, zaveste na stenu obrazy alebo fotky, ktoré odrážajú pozitívnu náladu. Zvoľte si teplé farby ako béžová a levanduľová pre relaxačnú atmosféru prípadne sviežu modrú alebo zelenú, ktoré vám dodajú energiu.

Sedenie na fit lopte

Sedenie na fit lopte zapája celé telo bez toho, aby ste si to vôbec uvedomili. Nestabilná poloha udržuje telo v pohybe a precvičuje jeho jadro. Skákanie zľahka na fit lopte môže pomôcť zlepšiť vašu náladu.

Striedajte pohyb

Po hodine sedenia je dobré dopriať si aspoň 10-minútovú prestávku v stoji. Vstávanie zo stoličky v pravidelných intervaloch je naozaj dôležité, navyše vám to prekrví mozog aj nohy. Existuje dôvod, prečo sú pracovné stoly, pri ktorých sa stojí, také populárne.

Telefonujte v pohybe

Chôdza popri telefonovaní vám môže pomôcť dosiahnuť cieľ 10 000 krokov za deň. Prináša to mnohé výhody spojené s pravidelnou fyzickou aktivitou, ako je zlepšenie nálady a zlepšenie kardiovaskulárnych funkcií.

Sedenie na fit lopte

Sedenie na fit lopte zapája celé telo bez toho, aby ste to vôbec vnímali. Nestabilita počas sedenia  pomáha udržiavať telo v pohybe a precvičuje jeho jadro. Skákanie zľahka na fit lopte môže pomôcť zlepšiť vašu náladu.

Reklama
Tags:

Mohlo by vás zaujímať

Reklama
Menu

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia najmä na zlepšenie kvality služieb a vášho zážitku z čítania. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte vo Vašom prehliadači.

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť